vancouver och annat kul

hoho nu är jag hemma igen efter en helg i vancouver, helt utan problem i tullen sicken tur för mig :) var dock lite kul för han frågade om jag köpt något och då menar dom ju typ egentligen stora saker som man måste skatta eller något sånt där och jag vet ju det men han ställer frågan knäppt så då tycker jag det är lika bra att berätta att jag köpt ett par shorts så då börja han skratta lite och sa att sommarn var över och att jag inte borde köpa shorts. Efter det var jag nöjd för det är verkligen inte varje dag man får en amerikansk tullman att skratta! ( faktiskt är dom ganska läskiga!)

Men back to vancouver! Det var rätt grymt efter en månad utan fest! Klockan tio på kvällen stängde dom av den stora gatan från biltrafik som då blev en lång partygata med massaaaaa uteställen osv, mycket trevligt folk! Även poliserna och brandmännen var trevliga! hehe skoja bara snackade bara lite med dom gjorde faktiskt inget dumt! men aa vet inte mer vad jag ska skriva om det..

Har dock några andra roliga saker som jag äntligen kommer ihåg att jag ska berätta! Emma vart ska man börja liksom? vilken unge! för det första kan hon bli så arg och ibland vet man inte vad hon blir arg för men hon blir arg så hon kokar och det är så himla svårt att hålla sig för skratt men man får absolut inte skratta då klöser hon typ ut ögonen på en! Nu låter det som att hon är väldigt hemsk men så är det inte för on är arg väldigt kort varje gång men iallafall nu ska jag berätta om hennes omtänksamma sida som är sååå söt fast det blir så kul!

T.ex. var vi på nedrevåningen och så skulle jag gå på toan där och många barn har jag upptäckt har en vana att läsa på toan även dessa barn här, dock oftast bara om dom ska bajsa. Iaf frågar emma mig om jag ska bajsa men svarar att jag bara ska kissa och då frågar emma om hon ska vakta dörren men jag säger att hon inte behöver det för jag kan låsa. Så jag går in låser och sätter mig å kissar och då hör jag emma utanför " Matilda jag skickar en bok här under dörren så du har något att göra om det tar lång tid!" och då var jag ungefär redan klar, hon menar så väl och jag tycker det är så kul!

En annan dag så skypade vi lite med skilla så sa hon " matilda saknar du honom?" " ja det gör jag. väldigt mycket!" då säger emma " Ja jag vet jag är kär i Alex i sverige och vi är också tillsammans och det är jättejobbigt, så jag vet hur det känns för dig!" Men hallå hur söt får en 5 åring bli? Men jag kan ju inte låta bli att fnissa lite åt henne så jag svara " aa emma det är tur att vi har varandra så vi kan prata, vi förstår ju vaarndra för båda har sina pojkvänner i sverige" då nickade hon mycket seriöst! hihi

Ja tror det här räcker för dne här gången blir så långt annars.. Ska dock kanske till outleten i veckan ( iaf nästa vecka annars) och då ska det shoppas ännu mer hoppas jag hihihoho längtar efter lite converse, träningskläder och ja det mesta kan jag tänka mig.


vad vill ni förresten veta? inte så bra på det här heheheeehheheheehehhehe



ful bld och det viktiga syns inte men emma och jag hade flätdag! så båda hade flätor! och idag hade vi toffsdag!


vi var och handla så hittade Niklas leksaks delen där han hitta någon grej som spela musik så han ställde sig glatt och dansade mitt i affären och charmade alla andra kunder( vem charmar han inte kan man ju undra?) tror dock alla tror att jag e hans mamma men så var det ju inte riktigt :P


woopwoop partytjej i vancouver


2 av tjejrna jag åkte med, randomkille och viktigast; sverige flaggan i trappan på hostlet ;)


så svara nu gärna på vad jag ska skriva om annars blir det så himlans jobbigt för då kanske jag baar sitter här å skriver saker som ni inte vill veta!
puusss

ps. Tycker det var ett bra initiativ av Catta att göra ett inlägg och tycker ni andra kan ta efter ) hihi puss igen


Kommentarer
Postat av: Alex

Hahhahahaha vad rolig hon verkar! Förstår att du trivs. Men saknar dig <333

2011-10-17 @ 21:47:03
Postat av: Frida

Jag ligger lite efter med att läsa här känner jag... men måste säga att jag skrattade högt två gånger åt det här inlägget, du är så härlig matilda med tullen och tjejen och boken på toaletten, så himla gulligt! Själv sitter jag utklädd till Mimmi mus och ska snart på Halloween fest :)saknar dig! puss på dig <3

2011-10-29 @ 11:02:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0