ja så blev det kanelbullensdag i Seattle med

Ja efter mycket tjat fårn diverse håll i världen bestämde jag mig för att det minsan skulle bli kanelbullens dag i Seattle med. Egentligen ville jag shoppa men orkade inte och klockan blev så mycket så åkte ner till affären istället och köpte ingridienser till bullarna. Dock har dom ju allt möjligt i mataffären så var nära att jag fick med mig 3 par skor men sansade mig och köpte inga för inga var liksom så bra! Men iaf eftersom dom har allt så kunde jag självklart inte bara köpa bakgrejerna så slutade med 3 nagellack, och lite diverse smink :) Sen var det ett mysterium att list ut hur mycket jäst man skulle ha när det var amerikansk torrjäst i paketet men svensk färskjäst i receptet men jag chansade och det blev super :) Så jag emma och christoffer stod och baka hela kvällen! Tror dom var nöjda eftersom emma åt 4 eller 5 bullar och Christoffer tittade på mig glatt med munnen full med bulle och sa " Matilda det här måste vi göra fler gånger". Dock har dom ju inget pärlsocker i detta land ( jag hittade iaf inget men troligtvis finns det inget då större delen av bakhyllorna består av olika kakmixer ;p) så vi hade på strössel i stället det gick så bra, Christoffer ville absolut ha laktrits strössel på sina men dom undvek jag att smaka men ulåtandet av bagaren var " det var lite starkt först men sen blev det gott" så ni som gillar lakrits kanske borde testa ;)

Ja det var nog den stora händelsen idag så det räcker nog så :) tog dock inga bilder så ni får lite blandade bilder härifrån istället, är ju så tråkigt med bara text!


Glad kille som fick köra bil på chucke cheese


Haha kolla Emmas min, bara för att hon kämpar så att nå upp ;p


hihi har även lite bilder på massa snygga tjejer från i somras :)


pussss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0