Halva tiden

Ja nu har jag varit borta halva tiden, så himlans fort tycker jag det går. Satan vad jag kommer sakna dom fina barnen här! Jag älskar dom så himla mycket kärlek får man. Vet ni vad Emma hade gjort i fredags? Hon går i kinder garden som är typ som 6 års i sverige fast man börjar tidigare, det är alltså inte riktigt som att gå i skolan. Dom har iaf "bunnybucks" som är låtsas pengar som dom får av sin lärare om dom sköter sig och sen efter ett tag, typ några veckor, så får dom handla saker för sina bunnybucks. Typ massa små saker kan dom köpa så i fredags när Emma hade fått handla upp sina pengar så kommer hon upp till mig efter skolan och säger " här Matilda jag köpte den här för mina bunnybucks till dig" Så är den en lila penna med massa fjädrar där bak och sist hon fick handla istället för att köpa en större sak till sig själv så köper hon tre små så Niklas och Christoffer också får. Och förra veckan var jag och Emma i mataffären och så får hon en stickers av hon i kassan och direkt frågar hon om hon kan få två till ( det blev iofs lite pinsamt för hon verkade jättegirig) så hon kunde ge dom till Christoffer och Niklas. Det är nog svårt att hitta en annan 5 åring som är så himla omtänksam som hon när det gäller sina syskon.

Annars då? Jo tack livet rullar på rätt bra här borta. I fredags begav vi oss mot det efterlängtade outlet, men jag höll mig sansad och inhandlade endast 3 skor men jag är mycket nöjd ändå. Dom har ju mest märkessaker där och eftersom jag inte använder så mycket sånt passade det bra med endast skor. för 105 dollar ( typ 800 spänn) fick jag 2 par converse och ett par reebok runtone ( som easytone fast man kan både gå coh springa i dom :) mycket nöjd tjej! Sen i lördags bar det av ut shopping igen men i downtown coh med dom svenska tjejerna dock hann vi bara in på 3 affärer :P men forever21 i 3 våningsplan tar sin tid att ta sig igenom! Det blev iaf en skinnjacka, en byxdress och ett linne. sen 2 skärp på hm, jag vet tråkigt med hm men det är iaf det enda jag köpt där :P Sen på kvällen åt vi kina mat och sen åkte vi tjejer hem hit och kolla film. Först kolla vi björn gustavsson och dom insåg ganska snabbt att jag sätt den lite för många gånger eftersom jag satt och sa allt i förväg :P

Sen idag skulle jag fikat med tjejerna men sen skulle vi här hemma åka rullskridskor i någon rullskridsko hall som dom har så då ville jag hellre göra det men sen slutade allt med att jag vart hemma med Niklas som har feber. Men vill minsan ta mig iväg till den där hallen någon annan gång :)


Försökte ta en bild på backen upp till området där vi bor men ble inge bra. Den är iaf skit brant och jag joggar ned för den och det är skit jobbigt för man måste bromsa så mycket när man springer för annars kulle man skrapa lilla näsan ;)

Har en hel del såna här bilder på min kamera eftersom man inte kan ta fram en kamera utan att niklas ska fota ;)


jag och zötizeeen

haha niklas har förresten lärt sig ett nytt ord! Nintendo. Orden han kan är ungefär truck,train, mamma, pappa, bil och numera nintendo ;) Sara kände att något gått snett när en tvåring som pratar väldigt mycket, men man förstår väldigt lite kan säga nintendo me inte sina syskons namn :P

Förresten har Andreas och jag en tävling vi tävlar om verm som kan lära han ett nytt ord först! Jag ska lära han att säfa fick och Andreas tack. Det går så där för båda kan jag meddela... Jag skulle tagit nintendo som mitt ord!


Godnatt på er :) pussss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0