halloween

Ja det börjar ju verkligen närma sig, och snabbt går det! På måndag går barnen trick or treat men vi ska på två halloween fester i helgen fast får se om jag följer med på båda, kanske gör något med svenskarna istället! Jag får se vad det bjuds på :)  Vi har ju som ni sett redan köpt kostymer och även lite pynt men idag gjorde vi en mycket viktig sak som man gör här! Vi var och plockade pumpor :) Det var kul, men lerigt! Det fula är att där man är och "plockar" dom kan inte odla så månag som dom kommer sälja och vi var ute ganska sent nu så nu har dom bara lagt ut pumpor från någon annnan odling över ne stor åker som man får plocka av, fast egentligen är ju inte skillnaden så stor bara att dom inte sitter fast i marken nu.

Annars har jag varit med svenskarna 2 kvällar i rad skulle vart det idag med och åkt till något ställe med massa studsmattor osv men efter massa strul och missförstånd orkade jag inte och dessutom var husrtiga jag ute och sprang idag ( i mina nya reebok runtone, som easytone fast för att springa i = med att man ska få snygga ben och rumpa! woohoo hoppas det funkar, sprang sjukt snabbt iaf! not hihihi)

Annars tror jag inte jag gjort så mycket som är värt å berätta.. Har inte gjort så mycket speciellt måndag och tisdag på dagarna.

Så återkommer till mina roliga historier ;)

Den nya roligaste saken tycker jag är att Christoffer har fått för sig att han är väldigt stor eller något, han är ju 8 år och typ lång och smal. Han kanske går till min axel eller något men ja jag är ju kort och liten( speciellt jämfört med hans föräldrar!) Iaf så är han världens mysigaste och sitter gärna jättenära när vi kollar på tv och myser typ. Men nu när han kommit på att han så stor så har han börjat sitta bredvis mig och lägga armen om mina axlar! Haha så himla söt han måste sitta jätteobekvämt med sin arm för den går ju liksom helt uppåt för att nå runt :P

Annars gosar Christoffer väldigt gärna med Niklas när dom ska kolla på TV, bara det att när Niklas kollar på TV så kollar han på tv! Men Christoffer när han är uttråkad vill gärna leka med Niklas eller liksom få hans uppmärksamhet och för att få den brukar han typ hänga på Niklas och typ pilla han i ansiktet, typ vad som för att få hans uppmärksamthet. Uppmärksamheten han får från Niklas är att han börjar skrika så han ska sluta. Så säger man till christoffer " chistoffer lsuta hänga på Niklas han kollar ju på TV" " Men jag hänger inte på han!" "Nehe vad gör du då?" " Jag bara... ligger på han!" " okej men sluta ligga på han då" 
Ja då slutade han ju iaf, frågan är då vad är bäst att han häner på Niklas eller att han ligger på han? Det var kul sagt iaf :P



Så  här nära sitter Niklas gärna TVn är man snällare än Christoffer hängande kan man få flytta bak han till soffan!


PÅ pumpa jakt


Nöjdkille som hittade sig en pumpa

 
fanns en lerhög och självklart skulle den bestigas ( när vi kom hem kände jag, skönt att det inte är jag som sköter tvätten ;)


Vi var förresten där med våra grannar och deras söta son Ethan visade mig runt i denna enorma labyrinten av majs som man fick gå runt i


Här påstod Emma att hon var drottning på lerhögen, men då gick jag också upp på den så blev hon bara prinsessa ;) hihi


nu ska jag sova! Godnatt å hade det bäst! ( snart är det bara en månad kvar tills jag kommer hem, hur snabbt kan tiden gå?)

puss å hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0