18 okt

Har insett lite när jag lite smått sätt mina andra inlägg att jag kanske borde läsa igenom dom när jag skrivit klart men det orkar jag ju inte, därför när det ska stå engelska kan det stå engslak. Men jag hoppas ni förstår vad jag menar ;)

Men iaf i söndags slappade vi, likaså igår men då tog jag hand om Niklas men vi chillade nog mest för jag minna inte att vi gjorde något speciellt, hände lite i parken här i närheten när storbarnen kom men annars mest chill. Jag <3 niklas <3 TVen. Himlans bra är jag på att passa barn speciellt om det finns en tv ;)

Idag däremot! ojoj. Andreas skulle på utflyckt med Emmas klass. Dom åkte till en farm och plockade pumpor till halloween, kul va? Och jag är seriös tycker dte verkar kul, vi ska göra det en gång till så alla barn i familjen får plocka ( ocg då kan man ju fråga om jag är ett barn eller inte men jag ska ju garanterat plocka pumpor och hitta den största på bästa!!)
Jag hade då alltså hand om Niklas och vi tog bilen till en stor park och lekte där hela förmiddagen då var det lite kallt men solen sken så en tjocktröja räckte. Men vi kom hem vid halv tolv kankse igen och då åt vi sen sov han men sen gic vi till parken här på gatan när han vakna och om det var varmt då! Jag hade linne och svarta tights och det var hur varmt som helst, borde haft shorts och utnyttjat värmen. Oftast är det ju molnigt här.. Fast vi har haft en fin höst måste jag säga :)

Men nu ska jag berätta det jobbiga med att kolla TV med barn, dom kollar ju på så fruktansvärt dåliga program! Niklas är nästan värst med sina bebis program som jag somnar tillvarje morgon när vi myser framför TVn. Men sen har vi den stora favoriten svampbob fyrkant och nu kommer Limpan säga " men det är kul" felfelfel. Det är inte kul, speciellt inte cirka 2-3 avsnitt om dagen ( nu låter det som att vi kollar hur mycket TV som helst men det gör vi verkligen inte, barnen går i skolan, gör läxor, äter middag och leker/ kollar lite TV. Men Niklas får alltid kolla lite på morgonen också) Men iaf det är sjukt tråkigt det där programmet men självklart ska dom ju bara vilja kolla på det då. Men idag var jag minsann smart, det finns lite roligare program som inte är tecknad och är för lite äldre barn och det funkar med dom alla tre men det är ju inte favoriten. Men Emma är ganska lätt att få på sin sida så Emma jag å Christoffer sitter å kollar på tv och det första som slås på är självklart svampbob och så frågar jag om dom vill se det eller det andra programmet som jag såg gick också berättar jag för Emma att hon tyckte det andra programmet var väldigt roligt för någon dag sen och vips  så rösta hon för det och jag ba " synd christoffer det är 2 mot en för jag röstar också på det så vi måste byta" man får inte va dum vet ni ;) men svar ja han blev sur på mig, stackarn satte sig å lekte med ipaden istället.....

NU ska jag berätta nästa problem med att kolla på dåliga barnprogram, spciellt när man är trött då akn till och med allvarliga olyckor ske som denna; 

på morgonen brukar niklas och jag alltid sitta och kolla på tv när dom andra åkt till skolan men jag brukar som sagt alltid somna då för barnprogrammen är tråkiga och jag är trött :P:P men iaf förra veckna någon gång sitter niklas brevid mig och du vet när man liksom tappar huvudet när man håller på att somna? det gjorde jag! fast typ asstort eller hur man ska säga :P:P tänk att niklas liksom når till min axel när vi sitter ner så tappar jag det så liksom mitt huvud slår i hans, ganska hårt så tittar han upp på mig och tar sig för huvudet och ba "aj!" haha stackarn! men kunde inte låte bli å skratta ;)


här har ni en bild från solen idag ;) hihi


Nu ska jag sova! Puss å godnatt fast godmorgon för er ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0