3 veckor kvar

Ja på lördag är det bara tre veckor kvar! Det är helt sjukt vad tiden går fort och på torsdag flyttar vi, en gata bort ;) Ja känns som det är massa inplanerat tills jag ska hem men egentligen är det bara flytten fast det är ju inte en så liten sak så kanske är därför ;) Idag har jag fått två paket leverade hit till dörren. Som julafton super kul :) Det var en väska ( som jag hoppas är tillräckligt stor att få med allt hem, har köpt så sjukt mycket skor och det tar ju ganska mycket plats liksom men får väl pressa helt enkelt ;) sen var det dessa super coola stövlar så nu kan det gärna få regan för min del

(om ni undrar om jag har krympt så har jag inte det, det är bara koftan som går till mitten på låren )

Ja vet inte riktigt vad jag gjort sen sist, tror det där långa halloween inlägget sög musten ut  mig så har inte orkat blogga sen dess = glömt bort vad jag gjort. Men jag har shoppat lite, svenska tjerna har varit här på tacomiddag. sen har jag väl mest chillat, tränat hängt med niklas. och massa andra viktiga saker jag har för mig här på andra sidan gjorden.

Niklas är 2 år och beroende av en ipad, lagom kul! Skrik och gnäll varenda gång han inte får den, sen ska han ju ha den vid maten också! As bra idé! NOT! Jag tror ingen förstår hur synd det är om honom när han inte får ha den ( enligt han själv då). Dock är det sjukt att se en tvåringen sitta och surfa på en ipad som att han inte gjort annat. Bläddrar mellan olika spel, in på youtube ropa på någon att skriva in train sen sitta och bläddra mellan olika train filmer. helt sjukt imponerad faktiskt.

Och nu ska jag berätta en sak som jag inte förstår med dessa amerikanare. Här kollar inte barn på TV, kan ju inte lova att det gäller alla finns nog miljoner barn som kollar massvis på tv men de flesta här omkring vill inte att deras barn ska kolla på tv. Och visst vill dom det så är ju inte det ett måste men nu kommer jag till det som är puckat. Jo att även om det inte är så många tjocka här där vi bor, det är nästan tvärt om de flesta är väldigt hälsosamma här om man pratar om idrott. Men sen maten, är inte så insatt i de olika måltiderna hemma hos folk men snacks ( typ mellis) herregud! Chips, kakor, godis, goldfish ( ser ut som guldfiskar och är typ salta kex), bars ( herregud vad dom äter bars!) ja allt möjligt sånt! Och det tycker jag inte går ihop! Barnen får absolut inte se på TV men godis till mellis är det inget fel på. Och i gympahallen det enda som säljer är chips, godis, glass och popcorn! Ser så sjukt ut när de duktigare gymnasterna har det vi skulle kalla fruktstund men här borde man kalla det chipsstunde för ALLA äter en påse chips! och för att komma tillbaka till tv´n så är typ 80% av programmen här gjorda så att barnen ska lära sig saker, jättestörigt! " how many birds can you see? count with me one, two, three" aa massa sånt där skit där dom över på att läsa osv men ja det är väl ändå bra att dom lär sig något. Men ja tycker inte det där går ihop ( är iofs två olika saker egentligen men  ändå puckat)

Förretsen har jag sagt att man får köra mot rött här? Om man svänger höger är det stopp plikt men sen får man köra mot rött om det inte kommer någon, det där kan bli lurigt när jag kommer hem ;)

NU till det viktiga, alla måste hjälpa mig vilken VS bikine jag ska köpa, så himlans svårt att bestämma mig













 Sådärja! NU är det bara välja den som ni tycker och rösta för jag kommer inte längre än så här och 6 stycken har jag inte råd med ;) tack på förhand, hoppas alla ställer upp!


Nu är det dags å sova, lyllos er btw det är redan 111111 hos er! här är det bara 101111. Ännu mer lyllos dom som föds idag!

Godnatt och ha det bäst! Snart ses vi :D

Kommentarer
Postat av: Lisa

Den näst sista!!!!

2011-11-11 @ 08:54:21
URL: http://baylakesfinest.blogg.se/
Postat av: Syster

Jävlar vad snabb du var Lisa!

Jag kan inte bestämma mig alla var fina!

Och Matilda GJORDEN? Kom igen hahah

2011-11-11 @ 09:10:04
URL: http://baylakesfinest...
Postat av: catta

nej ditt as den rosa blommiga med volanger ska jag klicka hem! hehe ne men alla är fina så köp allihopa du måste ha nått att välja mellan och du har ju inga hemma liksom :D

2011-11-11 @ 10:44:11
Postat av: Bullen

Den första och den sista har jag kollat på, så nån av dem.. Tar du förresten emot beställningar? :p du köper i butik va?

2011-11-11 @ 10:56:24
Postat av: catta

faktist tar du beställningar? tildis jag kom på att jag har inte ätit en enda mcflurry sen du åkte.. sjukt men det känns liksom fel utan dig

2011-11-11 @ 17:44:39
Postat av: Matilda

Nej jag måste också beställa dom har inga i butik för att det är vinter -.-

2011-11-11 @ 23:03:46
Postat av: Ullis

Helt klart den näst sista!!! :)

2011-11-11 @ 23:15:04
Postat av: Steff

hihih snygga stövlar ;) Tycker också den sista va snyggast!

2011-11-12 @ 13:22:36
Postat av: catta

jag har tydligen helt annan smak än alla andra för jag tycker inte den näst sista ;) rosa el multifärgade i mitten helt klart. klart slut tack hej adios

2011-11-13 @ 19:47:10
Postat av: Johanna w

Den rosa med massa neonfärger har jag :D superfin och sitter som en smäck! Den första tycker jag är lite matilda men den är kanske lite vanlig?! Jag tycker någon av de tre sista! :)

2011-11-15 @ 10:04:30
Postat av: Alex

Den första eller den sista! :)

Kram finis, saknar dig!

2011-11-19 @ 21:13:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0