13 dagar

Ja tiden rullar ju tydligen på i en jäkla fart samtidigt som den står helt stilla, konstigt hur allt kan vara så dubbelt! Känns som tiden går så långsamt nu samtidigt som den går jättesnabbt och jag snart lämnar denna underbart fina familj, usch vad det gör ont i hjärtat att lämna, att bara tänka på att lämna gör ont. Samtidigt som jag längtar hem så himla mycket och bara vill krama alla och leva mitt fina liv som jag har hemma. Samtidigt som jag bara längtar efter att åka till brasilien och VÄRME å vad jag längtar efter värme.

Men har haft det väldigt bra de senaste dagarna. I fredags var ju den stora flytten( fast egentligen den lilla flytten efter som vi flytta typ 300 meter) men ja det var en liten kaosig dag. Mitt uppdrag var att ta hand om niklas! Vi började leka i det gamla huset, men ju mer flyttgubbarna spred sig desto svårare var det att vara någonstans, så vi begav oss till det nya tomma huset! och om vi had kul! hur mycket kärlek finns det inte i en liten två åring? vi sprang runt och jagade varandra och busade i flera timmar och vi skrattade så himla mycket! gjorde en liten film för niklas är så satans söt men kan inte lägga upp den :( sen skulle andreas åka iväg och hämta en Svensk familj som flyttade hit i fredags och eftersom flyttgubbarna skulle komma till nya huset snart var vi tvungna att åka iväg så Andreas dumpade mig och en sovande Niklas i ett mall och sen gick vi runt där och shoppa tills Andreas hade hämtat och lämnat dom sen bar det av hem för att börja packa upp! Och flyttfirman hade packat hela köket och herreguuuuuud vad jobbigt det var att packa upp! dom hade lindat in varenda liten pryl ( struntsamma om det var glas, plast, metall, keramig, aleminium osv) i ca tre papper som var typ 1x1 m stora! det tar aldrig slut!

Ja sne har helgen fortsatt med massa upp packande! igår hade jag min sista träning som ledare här borta, har varit kul men känns även ganska bra att det är slut ;) Sen hjälpte jag till lagom mycket med att packa upp då det är lite svårt när man inte vet exakt hur de vill ha allt osv! Sen åkte jag å träffa två svenksar vi åt på applebees som har en så jäklans god efterrätt! dör typ lite! är en varm cookie med vaniljglass på och sne grädde på sidan med oreoskakor smulade över! satan i gatan va de kan sina efterrätter i detta land! Sen åkte vi till skateking där man åker inlines eller rullskridskor i en rink typ! Det var kul, lite långtråkigt att bara åka runtrunt men nu är jag redo att bege mig ut nästa år hemma, är ju faktiskt inte så svårt :P Synd att dom hade så dålig musik också!

Idag var jag segare upp ut sängen än vad jag varit någon annan dag här, hahah gick upp typ vid ett :P brukar gå upp typ nio här senast på helgerna och vaknar typ halv åtta ( dock inte av mig själv om ni trodde det :P ) men idag segade jag mig vid datan lääänge! Sen har jag typ myst med barnen, ätit och så drack vi champange för att fira nya huset! bra söndag med andra ord :)

haha måste berätta om Niklas han har blivit så jäkla bestämd senaste veckorna typ och satan i gatan vad det är svårt att hålla sig för skratt ibland! Han brukar skrika rakt ut ett jätteargt skrik och se jättearg ut men samtidigt as söt och då är det svårt! Och idag när jag skulle väcka han efter napen så ligger han redan vaken i söngen men när han ser mig pekar han på dörren och ba "GÅ!" skit bestämd :P sen efter middagen satt han med sin bästavän ipaden och så förvann alla bilar som han satt och kolla på för han råkade trycka någonstans då slänger han upp armarna i i luften och sne ner i bordet och ba " neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej" hahah gud då gick det inte att hålla sig! skrattade typ så jag grät och han fatta ju inget hans bilar var ju borta livet var ju påväg att gå under :P


Asså satan i gatan vad det gör ont att lämna dessa! Niklas kallar ju mig för titti så imorse( eller igår?) vakna jag av att jag hör från nederväningen " titti, titti, TITTIIIIIIIIIIIIIIIII, titti,titti, TITTIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII" så nedrans söt! ( dock ska han snart inte få använda ipaden mer för att det är nog inte så bra att en två åring  så beroende som han då kommer han nog inte vara lika söt :P )


hur söt? 
Niklas har även börjat dregla sjukt myckt igen sneaste veckor av någon anledning och två gånger när vi busat och vi gjort flyplanet har jag insett alledles försent hur det kommer en stor droppe rakt emot mig! dock har dom landat på hakan så är ävl glad att jag slapp få det i munnen, dock brukar ju han bjuda på rätt slemmiga pussar så man börjar ju bli van :P


snöade här i fredags...


hehe en kul grej från igår! dom fick en stor TV med huset men den var trasig och de vill hellre ha en ny större och bättre men det är värsta rean på fredag så de väntar tills dess med att köpa men så länge satte de in Sara och Andreas sovrums TV, hehe lite liten? den tvn är typ 24 tum och hyllan är gjord för en 60 tums TV :P haha barnen satt precis vid TVn för de tyckte den var så liten att dom inte såg annars :P haha

sorry för mina långa inlägg hehe

ska sova nu :) puss och vi syns SNAAAAART <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0